Na 8 maanden

Door Hooftman
De Volvo dealer.

Met trots kondigden we aan dat BikePro Waddinxveen per 1 maart van dit jaar onderdeel werd van de Hooftman Groep. Deze overname markeerde een spannende nieuwe fase voor zowel ons team als onze klanten. Met plezier delen we met u onze visie op de overname en hoe het nu gaat, acht maanden later.

De Overname


We hebben BikePro overgenomen om breder invulling te kunnen geven aan onze visie, Zorgeloze Mobiliteit. De fiets is een essentieel vervoermiddel voor jong en oud, en deze overname stelt ons in staat om onze klanten nog beter van dienst te zijn. Daarnaast zien we een parallel tussen de fietswereld en autowereld als het gaat om de toenemende complexiteit in de techniek. Persoonlijk contact met de technicus en een goede toelichting op het uitgevoerde werk uit eerste hand zijn in beide werelden essentieel voor een goede klantervaring, een werkwijze die BikePro al had omarmd.

Uitdagingen

Zoals bij elke overname, kwamen er uitdagingen op ons pad. We vinden het leuk om er een paar met u te delen, “een kijkje achter de schermen”.

  • Integratie van Systemen: Het samenvoegen van de bestaande systemen binnen de Hooftman Groep en de systemen van BikePro was een complexe taak. Met elkaars hulp hebben we deze transitie een heel eind afgerond.
  • Klantencommunicatie: We hebben onze klanten zoveel mogelijk actief geïnformeerd over de veranderingen en hun feedback ter harte genomen. Daarbij kostte het best even tijd om aan elkaar te wennen en de juiste communicatiekanalen te vinden.
  • Personele wijzigingen: Door personele wijzigingen duurde de reparatie van uw fiets soms iets langer dan gewend of verwacht. We zijn blij te kunnen melden dat deze issues met ingang van het nieuwe fietsseizoen verleden tijd zijn dankzij de uitbreiding van ons team.

Hoogtepunten


Naast uitdagingen waren er natuurlijk ook hoogtepunten. Fijne ervaringen, die energie geven.

  • Het bouwen met het team aan het vernieuwde BikePro: Het geeft enorm veel energie om bezig te zijn met het verbeteren van de processen. Het is bijzonder om te zien hoe het team van BikePro openstaat voor veranderingen en hard werkt om vernieuwingen te absorberen.
  • Community Evenementen: De heropening van BikePro in combinatie met de Hooftman Toertocht en de recente “Masterclass Team DSM” waren mooie momenten om de klanten van BikePro te laten kennismaken met de Hooftman Groep.

Toekomstvisie 


We kijken vol vertrouwen naar de toekomst en zijn vastbesloten om BikePro verder te laten groeien. We blijven luisteren naar de feedback van onze klanten en streven ernaar om de beste service en producten te bieden.

De overname van BikePro Waddinxveen is een leerzame en verrijkende ervaring. We zijn dankbaar voor alle loyaliteit en positiviteit. We kijken uit naar wat de toekomst ons zal brengen.

NIEUWSUPDATE

Mis geen exclusieve uitnodigingen, acties en nieuwsberichten!
Meld u aan voor de Bike Pro Update